[Notes d’instructions vers 1841]

Informations générales
  • TD50.277
  • [Notes d'instructions vers 1841]
  • SUR LES DEUX ADAM.
  • Orig.ms. BL14, pp. 90-91; T.D. 50, pp. 277-278.
Informations détaillées
  • 1 CHATIMENT DU PECHE
    1 HOMME CREE A L'IMAGE DE DIEU
    1 HUMANITE DE JESUS-CHRIST
    1 JESUS-CHRIST AUTEUR DU PARDON
    1 JUGEMENT DERNIER
    1 JUSTICE DE DIEU
    1 MISERICORDE DE DIEU
    1 PECHE ORIGINEL
    1 PREDICATION
    1 RESURRECTION DE JESUS-CHRIST
    1 VERBE INCARNE
    2 ADAM
    2 JULIEN L'APOSTAT
  • vers 1841
La lettre

Primus homo de terra terrenus, secundus homo de coelo coelestis.

Le genre humain divisé en deux: selon qu’il se rattache à deux hommes.

Primus homo.

Question du mal, de la souillure, de la dégradation, de la peine. Nécessité du châtiment, tous soumis: In quo omnes peccaverunt. Faire bien comprendre les effets de cette dégradation pour le temps et pour l’éternité. Insister sur ce que nous sommes tous très justement condamnés, par cela seul que nous sommes les enfants d’Adam.

Secundus homo.

Jésus prédestiné par l’amour, par pure grâce, régénération, seconde naissance que l’on prend en lui. Développement de sa grâce par lui. Réparation. Montrer que ce n’est que par pure miséricorde que nous sommes appelés.

Adam induunt qui nascntur, sicut Christum induunt qui renascuntur. St Aug. t. X, p. 1030.

Ordre dans l’être d’Adam avant le péché.

Ideo Adam primus ille, secundus iste, quia sine carnis concupiscentia factus ille, natus est iste: sed ille tantum homo, iste vero et Deus et homo; et ideo ille potuit non peccare, iste peccare non potuit. Frustra ergo peccato illius, peccata filiorum ejus quantumlibet magna et horrenda, vel aequare, vel etiam praeferre conaris. Natura illa talis fuit, ut nec mori posset, si peccare noluisset: natura illa talis fuit ut in se discordiam carnis et spiritus non haberet; natura illa talis fuit, ut contra vitia sua nulla certaret; non quod eis cedebat, sed quod in eo nulla erant. S. Augustin, t. X, p. 1334.

Le péché d’Adam est plus grand que celui des autres hommes. Natura quippe rationalis quanto est ipsa superior, tanto ruina ejus pejor, et peccatum ejus quanto incredibilius, tanto est damnabilius. Id. ibid.

Il ne faut pas faire attention à l’énormité de la peine comparée à la matière du péché, mais à la bonté de Dieu qui n’imposait pas un péché plus grave.

Morti corporis et resurrectioni singuli distribuuntur auctores homines duo, quoniam per hominem mors, et per hominem resurrectio mortuorum. S. Aug. Ista gloria misericordiae Christi, qua pro nobis poenam sine culpa pertulit, singularis est, et non quidem in carne peccati, sed propter similitudinem carnis peccati, in Adam tamen a quo descendit caro peccati, etiam ipse moreretur. St Aug.

Imago coelestis (hominis) num fide ac spe portari potest, portabitur autem reipsa praesentata atque donata, cum resurrexerit corpus spiritale, quod nunc animale seminatur. St Aug.

Voir toute la fin du livre VI de l’ouvrage imparfait contre Julien.

Notes et post-scriptum