[Cahier de] Notes sur la Passion.

Informations générales
  • TD52.003
  • [Cahier de] Notes sur la Passion.
  • 3. Charité, unité.
  • Orig.ms. BX5, pp. 11-14; T.D. 52, pp. 3-4.
Informations détaillées
  • 1 AMOUR DU CHRIST
    1 CHARITE ENVERS DIEU
    1 CHARITE ENVERS LE PROCHAIN
    1 PASSION DE JESUS-CHRIST
    1 VOIE UNITIVE
  • 1863
La lettre

1° Support du prochain. Humilité.

2° Esprit de sacrifice.

3° Esprit d’unité dans l’Eglise.

4° Flamme de l’apostolat.

Et vos debetis alter alterius…

Unité. Non creditis quia ego in patre, et pater in me est.

Ut maneat vobiscum in aeternum.

Non relinquam vos orphanos, veniam ad vos.

In illa die cognoscetis me, quia ego sum in patre, et vos in me, et ego in vobis.

Ille in patre per naturam divinitatis, nos in eo per corporalem ejus nativitatem, et ille rursum in nobis per sacramenti mysterium, ait enim: qui edit meam carnem, et bibit meum sanguinem, in me manet, et ego in eo. St Hilarii.

Qui habet mea mandata, et servat ea, ille est qui dilligit me. Voilà le caractère essentiel de l’amour.

Probatio dilectionis exhibitio est operis. St Greg.

Qui autem diligit me, diligetur a patre meo. C’est toujours la même évolution.

Si quis diligit me, et sermonem meum servabit, et pater meus diliget eum, et ad eum veniemus, et mansionem apud eum faciemus.

La Trinité va aux trois facultés de l’âme; le Père à la mémoire, le Fils à l’intelligence, le Saint-Esprit à l’amour, à la volonté.

Et, en effet, il parle immédiatement du Saint-Esprit.

Quem mittet pater in nomine meo.

Celui qui est assis à Rome regarde les Indiens comme ses membres. St Chrys.

Ego sum vitis, vos palmites. Ce sera la péroraison.

Hoc est praeceptum meum, ut diligatis invicem, sicut dilexi vos. Il finit comme il a commencé.

Cet ordre d’idées finit au v. 17.

Et vos debetis alter alterius… Humilité.

Periculosum est sibi placere, cui cavendum est non superbire. St Aug.

Qui accipit si quem misero, me accipit, et qui me accipit, accipit eum qui misit me.

Vieilles familles qui recevaient le prêtre, aujourd’hui on l’écarte.

Mandatum novum…

Dilectio ista nos innovat, ut simus homines novi, haeredes testamenti novi, cantatores cantici novi. St Aug.

Caractère de cet amour: Sicut dilexi vos…

Ipsa dilectio est mors nostra saeculo, et vita cum Deo. St Aug.

Si enim mors est, quando de corpore anima exit, quomodo non est mors, quando de mundo amor noster exit? St Aug.

Valida ergo est sicut mors dilectio, quid ea validius qua vincitur mundus? St Aug.

Qui sancte ac spiraliter diligit proximum, quid in eo diligit nisi Deum? St Aug.

Ipsa est dilectio ab omni mundana dilectione discreta, quam distinguendo addidit Dominus: sicut dilexi vos. Quid enim nisi Deum dilexit in nobis? St Aug.

Sic ergo et nos invicem diligamus, ut quantum possumus, invicem ad habendum in nobis Deum cura dilectionis adtrahamus. St Aug.

Tunc dulci vinculo, connexis membris, corpus tanti capitis simus. St Aug.

Relire toute la fin du traité 65me.

Ubi caritas est, quid est quod possit Deus?

Ubi dilectio proximi, ibi necessaria et dilectio Dei.

Ipse ut diligeretur, dedit, qui non dilectus dilexit. St Aug.

Notes et post-scriptum